Παίζουμε “Κρεμάλα” κρεμώντας ρούχα και η παραλλαγή “Πριν ξυπνήσει ο σκύλος”

You are currently viewing Παίζουμε “Κρεμάλα” κρεμώντας ρούχα και η παραλλαγή “Πριν ξυπνήσει ο σκύλος”

Παίζουμε κρεμάλα αλλάζοντας λίγο τη ζωγραφιά!

Μπορούμε να παίξουμε κρεμάλα κρεμώντας τη μπουγάδα μας; Φυσικά! Παίζουμε και ζωγραφίζουμε ταυτόχρονα τα απλωμένα μας ρούχα.

Η κλασσική "Κρεμάλα" και το ανθρωπάκι.

Το πασίγνωστο σχολικό παιχνίδι “Κρεμάλα” έχει διασκεδάσει και ταυτόχρονα  διδάξει γενιές παιδιών μέχρι σήμερα. Η κεντρική του ιδέα όμως φαίνεται κάπως άγρια για μικρά παιδιά σύμφωνα με την εποχή μας. Ο παίχτης σε αυτό το παιχνίδι προσπαθεί να καταφέρει να λύσει έναν γλωσσικό γρίφο προτού τελειώσει ο χρόνος του, αλλιώς… θα κρεμαστεί! Ναι φαίνεται ότι το παμπάλαιο αυτό παιχνίδι έχει τις ρίζες του σε άλλες εποχές. Φυσικά δεν είναι κακό να παίζεται και έτσι μιας και σε πολλούς φαίνεται αστείο να κρεμάς τον αντίπαλο σου, όμως έχουμε και πιο χαρούμενες εκδοχές για εσάς παρακάτω!

Κανόνες "Κρεμάλας".

Το παιχνίδι αυτό παίζετε με δύο άτομα. Ό ένας βάζει τον γρίφο που είναι μια κρυφή λέξη και ο άλλος πρέπει να τη μαντέψει. Η λέξη αυτή πρέπει να σχηματίζεται με το πολύ 10 γράμματα, πρέπει να είναι ελληνική και να μην είναι όνομα, τοπωνύμιο, ή αρχικό λέξης.  

Το παιχνίδι αυτό παίζεται παραδοσιακά με χαρτί και μολύβι. Στην αρχή του παιχνιδιού ο παίχτης που έβαλε τη λέξη ενημερώνει τον άλλον πόσα γράμματα έχει η λέξη του, έπειτα σχεδιάζει στο χαρτί μεγάλες παύλες, τόσες όσες και τα γράμματα της λέξης του. Δίπλα στο χαρτί σχεδιάζει και μια κρεμάλα! Ένα “Γ” με ένα σχοινί να κρέμεται, είναι αυτό που περιμένει τον αντίπαλο του αν δεν μαντέψει σωστά! 

Ο παίχτης που μαντεύει αρχίζει διαλέγοντας ένα γράμμα από την αλφαβήτα και  ρωτώντας αν υπάρχει στη λέξη. Αν υπάρχει τότε ο αντίπαλος του είναι υποχρεωμένος να το αποκαλύψει σχεδιάζοντας το πάνω στην παύλα στη σωστή θέση. Αν υπάρχει και σε άλλη θέση αυτό το γράμμα τότε το σχεδιάζει και αλλού. Αν το γράμμα δεν υπάρχει τότε ζωγραφίζει στην κρεμάλα το κεφάλι του αντιπάλου του και γράφει κάπου στην άκρη το γράμμα που ειπώθηκε ώστε να μην ξαναειπωθεί. Αυτό συνεχίζεται μέχρι να βρεθεί η λέξη ή να κρεμαστεί ο παίχτης. Σε κάθε αποτυχημένη προσπάθεια συμπληρώνεται η ζωγραφιά με κάποιο μέλος π.χ. χέρι, πόδι, μάτια κ.τ.λ. Ωστόσο είναι από την αρχή γνωστό πόσες αποτυχημένες προσπάθειες υπάρχουν π.χ. 6 ή 10 ανεξάρτητα από τη ζωγραφιά.

Πολλές φορές η ζωγραφιά τελειώνει με ένα ανθρωπάκι να κρεμιέται που μάλιστα έχει αφαιρετικά και κάποια χαρακτηριστικά του παίχτη π.χ. γυαλιά, κοτσίδα κ.τ.λ. ναι είπαμε έχει την πλάκα της αυτή ή  ιδέα αλλά επειδή είναι και λίγο μακάβρια για αυτό σας έχουμε κάποιες παραλλαγές  πιο φιλικές όπως: “Κρεμάλα μπουγελώματος”, Κρεμασμένα ρούχα” ή ” Πριν ξυπνήσει ο σκύλος” .

Κρεμάλα χρωμομπουγελώματος.

Μια αστεία ιδέα που κρατάει και όλα τα ωραία της κλασικής κρεμάλας! Ως προς τους κανόνες όλα είναι ίδια και την κανονική εκδοχή, η μόνο διαφορά είναι ότι η κρεμάλα δεν πιάνει το ανθρωπάκι από τον λαιμό, ούτε το σκοτώνει. Το πιάνει από τη μέση, αιχμάλωτο για να υποστεί ως χαμένος την αστεία συνέπεια του χρωμομπουγελώματος! Μόλις ο παίχτης χάσει και κρεμαστεί η ζωγραφιά του μπορείτε αν θέλετε να τη  βάψετε με λίγο χρώμα σαν να μπουγελώθηκε! Αυτή η παραλλαγή έχει όλα τα θετικά της αρχικής κρεμάλας (τα παιδιά ζωγραφίσουν τους αντιπάλους τους, ο χαμένος παθαίνει κάτι, έχει αγωνία κ.τ.λ.) αλλά είναι πιο αστείο και χαρούμενο!

Κρεμάλα ρούχων- κρεμασμένα ρούχα.

Με τους ίδιους κανόνες παίζουμε την εκδοχή κρεμασμένα ρούχα. Η ιδέα είναι ότι πρέπει να βρούμε τη λέξη προτού τα ρούχα μας πλυθούν και απλωθούν γιατί τότε δεν θα έχουμε ρούχα για να βγούμε έξω! 

Η εναλλακτικά η άλλη ιστορία είναι ότι πρέπει να βρεθεί ο γρίφος που κρύβεται στο σπίτι της γειτόνισσας πριν τελειώσει με την μπουγάδα της και γυρίσει στο σπίτι και μας πιάσει να ψάχνουμε. Έχουμε χρόνο μέχρι να απλώσει και το τελευταίο ρούχο.

Βήματα.

  1. Σχεδιάζουμε το σκοινί της μπουγάδα και το πρώτο ρούχο το φανελάκι.
  2.  Ζωγραφίσουμε μια κάλτσα.
  3. Ζωγραφίζουμε τη δεύτερη κάλτσα.
  4. Ζωγραφίζουμε ένα γιλέκο.
  5. Απλώνουμε ένα σκούφο.
  1. Απλώνουμε ένα γάντι.
  2. Απλώνουμε το άλλο γάντι.
  3. Κρεμάμε ένα κασκόλ.
  4. Απλώνουμε ένα μπουφαν- παλτό.
  5. Απλώνουμε το φόρεμα ή την μπλούζα με το παντελόνι μαζί.

Τα ρούχα τελείωσαν ο παίκτης χάνει και πρέπει να περιμένει σπίτι μέχρι να στεγνώσουν.

Πριν ξυπνήσει ο σκύλος.

Με τους ίδιους κανόνες της κρεμάλας παίζουμε την παραλλαγή πριν ξυπνήσει ο σκύλος. Η ιδέα αυτού του σεναρίου είναι ότι πρέπει να βρούμε τον γρίφο πριν ξυπνήσει ο σκύλος του γείτονα και μας κυνηγήσει. Σε κάθε λάθος γράμμα ο σκύλος ξυπνάει όλο και περισσότερο όπως περιγράφετε με τις εικόνες παρακάτω.

Βήματα.

  1. Σχεδιάζω το σώμα του σκύλου που κοιμάται κουλουριασμένος στο καλάθι του και το κεφάλι του με κλειστά μάτια.
  2.  Ζωγραφίζουμε μια τελίτσα στο ένα μάτι σαν να ανοίγει.
  3. Ανοίγουμε και τα δύο μάτια.
  4. Ο σκύλος τεντώνει το χέρι του.
  5. Ο σκύλος τεντώνει το άλλο χέρι του.
  6. Ο σκύλος τεντώνει το πόδι του.
  7. Ο σκύλος τεντώνει το άλλο πόδι του.
  8. Ο σκύλος σηκώνει την ουρά του.
  9. Ο σκύλος σηκώνει το ένα του αυτί. 
  10. Ο σκύλος σηκώνει το άλλο του αυτί.
  11. Ο σκύλος σας κυνηγάει!
Facebook
Twitter

Έχετε χαρτί και μολύβι; Παίξτε Όνομα ζώο φυτό (με έξτρα κατηγορίες)